toskanskevina.sk

Reklamačný poriadok internetového obchodu na www.toskanskevina.sk

Dokumenty na stiahnutie:

1. Úvodné ustanovenia

Reklamančný poriadok upravuje postupy pri prijímaní a vybavovaní reklamácií a upravuje práva a povinnosti predávajúceho – prevádzkovateľa E-shopu, t.j. internetového obchodu na webovom sídle toskanskevina.sk, ktorým je:

PS Interiér s.r.o.

so sídlom Dvojkrížna 47, 821 06 Bratislava

zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 26982/B

IČO: 35840285

e-mail: info@toskanskevina.sk

tel: +421905657923

ďalej ako „Predávajúci

a kupujúcich – spotrebiteľov (ďalej ako „Kupujúci“) v oblasti reklamácií tovaru a služieb poskytovaných Predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu – počítačovej internetovej aplikácie dostupnej na webovom sídle www.toskanskevina.sk s verejným prístupom (ďalej ako „E-shop“).

  • Znenie reklamačného poriadku Predávajúceho je dostupné na webovom sídle predávajúceho: toskanskevina.sk.
  • Reklamačný poriadok Predávajúceho je vydaný v súlade s ustanovením § 18 a nasl. zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a ustanoveniami § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

 

 

2. Zodpovednosť Predávajúceho

2.1       Tovarom sa na účely reklamácie rozumie produkt zverejnený a ponúkaný Predávajúcim na predaj prostredníctvom E-shopu, najmä alkoholické nápoje – vína (ďalej ako „Tovar“). Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že Tovar, ktorý si zakúpil z jeho vlastníctva:

  1. a) má požadovanú kvalitu a úžitkové vlastnosti, výrobcom udané prevádzkovotechnické parametre a že jeho používanie na určené účely bolo schválené v súlade s príslušnými všeobecne záväznými platnými právnymi predpismi na území Slovenskej republiky,
  2. b) zodpovedá podľa všeobecne záväzných právnych predpisov tiež zdravotným, hygienickým a iným podmienkam v nich ustanoveným,
  3. c) je bez vád,
  4. d) sa mu predal za cenu, ktorú mal v okamihu ponuky a jeho predaja a že táto cena sa mu aj správne účtovala.

2.2       Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za vady, ktoré:

  1. existovali pri prevzatí Tovaru Kupujúcim,
  2. sa vyskytli po prevzatí Tovaru Kupujúcim v priebehu záručnej doby.

2.3       Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za vady:

  1. a) ktoré vznikli po uplynutí záručnej doby, alebo ktoré si Kupujúci uplatnil po uplynutí záručnej doby,
  2. b) v prípade, pokiaľ Kupujúci nepreukáže, že reklamovaný Tovar bol zakúpený u Predávajúceho a že dosiaľ neuplynula záručná doba,
  3. c) ktoré Kupujúci uplatní po uplynutí záručnej doby, ak nepreukáže dostatočne dôveryhodným spôsobom, že zo strany Predávajúceho bola poskytnutá dlhšia záručná doba ako záručná doba stanovená všeobecne záväzným predpisom,
  4. d) ktoré spôsobil Kupujúci alebo iná (tretia) osoba, alebo ktoré vznikli nezávisle na ich konaní poškodením v situáciách vis maior (vyššia moc),
  5. e) ktoré vznikli nesprávnym spôsobom skladovania, alebo používania, alebo používaním na iné účely než na aký je určený svojím charakterom, alebo svojvoľnými úpravami alebo opravami,
  6. f) ktoré vznikli v dôsledku nedodržania pokynov a výslovných upozornení pre Kupujúceho alebo boli spôsobené Kupujúcim pri skladovaní, pri používaní alebo pri uložení v nevhodnom prostredí.

2.4       Zodpovednosť Predávajúceho podľa bodu 2.1 sa v rovnakom rozsahu vzťahuje aj na Tovar, ktorý si Kupujúci zakúpil za znížené ceny v rámci cenového zvýhodnenia (akcie), na ktorý sa mu poskytla zľava z ich spotrebiteľskej ceny a v rámci ktorej je jeho predaj Kupujúcemu viazaný na splnenie osobitných a s ním dohodnutých podmienok.

2.5       Pri predaji je Predávajúci povinný vydať Kupujúcemu doklady o kúpe Tovaru (a príp. i služieb) v štruktúre, ktoré sú určené všeobecen záväznými právnymi predpismi. Nakoľko to povaha Tovaru nevyžaduje, Predávajúci nevydáva Kupujúcemu záručný list ani písomný návod na použitie.

2.6       Nakoľko to povaha predávaného Tovaru nepripúšťa, Predávajúci nie je povinný odskúšať funkčnosť predávaného Tovaru pri predaji.

3. Podmienky reklamácie

  • Kupujúci má právo na reklamáciu vady zistenej na zakúpenom Tovare. Kupujúci môže reklamovať len Tovar, ktorý bol Kupujúcim zakúpený u Predávajúceho, čo musí náležite preukázať (predložením daňového dokladu) a počas plynutia záručnej doby.
  • Kupujúci je povinný doručiť Predávajúcemu reklamovaný Tovar spolu s originálom daňového dokladu, príp. i s inými dodanými dokladmi vzťahujúcimi sa k Tovaru, a to na adresu:

PS Interiér s.r.o., Školská 45, 900 45 Malinovo.

Náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci v plnom rozsahu.

3.3       Právo na reklamáciu vady, ktorú má Tovar pri jeho prevzatí Kupujúcim alebo v čase od prevzatia Tovaru, je Kupujúci povinný uplatniť u Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Ak Kupujúci neuplatní u Predávajúceho svoje právo na reklamáciu vady v záručnej dobe, toto jeho právo zanikne. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak tieto práva zaniknú.

3.4       Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia Tovaru kupujúcim. Ak je na Tovare, jeho obale alebo v priložených dokumentoch stanovená iná lehota na použitie – spotreby, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

3.5       Záručná doba sa vzťahuje aj na Tovar predávaný so zľavou, pokiaľ táto zľava nie je z dôvodu určitej vady Tovaru.

  • Kupujúci nemá nárok na reklamáciu Tovaru, resp. Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru:
  1. v prípadoch uvedených v bode 2.3 vyššie,
  2. ak neboli dodržané podmienky skladovania Tovaru podľa Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho, ktoré sú dostupné na webovom sídle Predávajúceho: toskanskevina.sk,
  3. v prípade, ak napriek zjavnému mechanickému poškodeniu Kupujúci prevzal Tovar od zamestnanca zasielateľskej služby bez výhrad,
  4. v prípade mechanického poškodenia Tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prebratí Tovaru od zamestnanca zasielateľskej služby a túto skutočnosť Kupujúci bezodkladne neoznámil Predávajúcemu, najneskôr do 48 hodín od prevzatia Tovaru,
  5. ak mechanické alebo kvalitatívne poškodenie Tovaru bolo zapríčinené Kupujúcim alebo zasielateľskou službou.
    • Za neoprávnenú sa považuje reklamácia, ktorou Kupujúci reklamuje vady Tovaru, ktoré nevyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, sú v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi, skutočnosti, ktoré Kupujúci vo svojej reklamácii uvádza sa nezakladajú na pravde alebo ak je takáto reklamácia podaná po uplynutí záručnej doby.

4. Reklamačné konanie

  • Kupujúci si môže reklamáciu uplatniť prostredníctvom „Reklamačného formuláru“ zverejneného na webovom sídle Predávajúceho: toskanskevina.sk a zaslaného Predávajúcemu elektronicky na info@toskanskevina.sk, v ktorom Kupujúci navrhne spôsob riešenia reklamácie.
  • Predávajúci vystaví a zašle elektronickou poštou Kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie spolu s poučením o jeho právach podľa Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho, ktoré sú dostupné na webovom sídle Predávajúceho: toskanskevina.sk.

Potvrdenie o prijatí reklamácie obsahuje identifikáciu Predávajúceho a Kupujúceho, názov, množstvo a prípadné príslušenstvo reklamovaného Tovaru, opis vady, uplatňované právo spôsobu riešenia reklamácie Kupujúcim a približný termín jej vybavenia. Aj v prípade, kedy je zrejmé, že reklamácia nebude zo strany Predávajúceho uznaná, je Predávajúci povinný vydať Kupujúcemu písomný doklad s dôvodmi, pre ktoré odmietol jej uznanie.

4.3       Pokiaľ Kupujúcemu v zmysle ustanovení tohto reklamačného poriadku a ustanovení príslušných právnych predpisov vznikne povinnosť prevziať reklamovaný Tovar od Predávajúceho alebo ho Predávajúci preukázateľne vyzve na prevzatie reklamovaného Tovaru, je Kupujúci povinný prevziať predmet reklamácie bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 15 dní odo dňa, v ktorý mu táto povinnosť vznikla. Pokiaľ Kupujúci neprevezme predmet reklamácie v tejto lehote, považuje sa neprevzatý Tovar za vec, ktorá je predmetom zmluvy o uložení veci v zmysle ustanovení § 516 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník. Predávajúci je oprávnený Kupujúcemu účtovať za uloženie veci paušálnu náhradu za vynaložené náklady vo výške 2,00 € za každý aj začatý deň uloženia a v prípade, že Kupujúci neprevezme predmet reklamácie do 30 dní, je Predávajúci oprávnený v súlade s podmienkami uvedenými v ustanovení § 525 Obchodného zákonníka na účet Kupujúceho predmet reklamácie vhodným spôsobom predať a proti utŕženej kúpnej cene započítať celkovú sumu paušálnej náhrady za vynaložené náklady v zmysle tohto bodu, ako aj ostatné svoje pohľadávky voči Kupujúcemu.

4.4       Ak kupujúci uplatní reklamáciu, Predávajúci rozhodne o reklamácii a) ihneď, b) v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočíta čas potrebný na odborné posúdenie reklamovanej vady v rozsahu najviac tridsiatich dní. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní, pokiaľ predĺženie tejto lehoty nezavinil Kupujúci tým, že ani na výzvu nepredložil Predávajúcemu chýbajúce podklady alebo mu neposkytol ním odôvodnene vyžadovanú svoju inú nevyhnutnú súčinnosť na jej vybavenie alebo, pokiaľ o jej predĺženie nad túto jej zákonom ustanovenú dĺžku vo svojom záujme sám písomne nepožiadal Kupujúci.

4.5       Ak kupujúci reklamáciu vady uplatnil:

  1. a) počas prvých dvanástich mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením,
  2. b) ak Kupujúci reklamáciu vady uplatnil po dvanástich mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, je Predávajúci povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť údaj, komu môže Kupujúci zaslať predmetný Tovar na odborné posúdenie. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu podľa tohto odseku nemožno zamietnuť.

4.6       Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho o spôsobe riešenia reklamácie, o jej akcepovaní alebo zamietnutí.

4.7       V prípade akceptácie reklamácie Predávajúcim má Kupujúci nárok na:

  1. výmenu Tovaru za rovnaký Tovar ak je dostupný v skladových zásobách, pričom záručná doba začína plynúť od prevzatia nového Tovaru,
  2. výmenu Tovaru za iný Tovar s cenovým vyrovnaním medzi Predávajúcim a Kupujúcim, pričom záručná doba začína plynúť od prevzatia nového Tovaru,
  3. odstúpenie od kúpnej zmluvy s nárokom na vrátenie kúpnej ceny Tovaru.

Všetky nároky uvedené vyššie pod písm. a) až c) je Predávajúci povinný uspokojiť do 14 (štrnástich) kalendárnych dní, zároveň sú však podmienené vrátením Tovaru Predávajúcemu, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.

5. Osobitné podmienky reklamácie

5.1       Pri dodaní Tovaru prostredníctvom zasielateľskej služby či poštového podniku v zmysle príslušných právnych predpisov (sprostredkovateľa služieb doručenia, ďalej len „Sprostredkovateľ“) je Kupujúci povinný uplatniť reklamáciu a spísať protokol o poškodení preberanej zásielky (napríklad roztrhaná zásielka, poškodený obal, iné známky nešetrného zaobchádzania pri doručovaní a iné) v čase jej prevzatia u Sprostredkovateľa alebo odmietnuť prevzatie takto poškodenej zásielky. Ak tak nevykoná v čase jej prevzatia, stráca nárok na uplatnenie reklamácie u Predávajúceho z vyššie uvedeného dôvodu.

5.2       Kupujúci je povinný tovar v zásielke prezrieť bez zbytočného odkladu ihneď po jej prevzatí, dôkladne ho prehliadnuť, s cieľom zistiť jeho poškodenie alebo nekompletnosť a súlad medzi obsahom zásielky a sprievodným dokladom (faktúrou). Vadu z tohto titulu je Kupujúci povinný oznámiť Predávajúcemu do 48 hodín od prevzatia zásielky. Prevzatím zásielky sa rozumie jej odovzdanie Sprostredkovateľom Kupujúcemu.

5.3       Kupujúci je povinný v prípade reklamácie Tovaru zaslaného zásielkou oznámiť zistené vady Predávajúcemu písomne spolu s uvedením nároku, ktorý si v dôsledku vady uplatňuje. Reklamovaný tovar zašle Predávajúcemu súčasne s písomným oznámením (alebo reklamačným protokolom dostupným na webovom sídle Predávajúceho) na adresu uvedenú v bode 3.2 vyššie.

5.4       Podmienky odstúpenia od zmluvy Kupujúcim podľa osobitných predpisov sú upravené vo Všeobecných obchodných podmienkach Predávajúceho, ktoré sú dostupné na webovom sídle Predávajúceho: www.toskanskevina.sk. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú súčasne spolu s poučením Kupujúceho o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy, vrátane formulára na uplatnenie tohto práva, doručené Kupujúcemu s potvrdením objednávky.

 

6. Záverečné ustanovenia

 6.1       Tento reklamačný poriadok neupravuje prípady zodpovednosti Predávajúceho za vady na Tovare, pri ktorom k prevodu alebo prechodu vlastníckeho práva z Predávajúceho na inú osobu došlo na základe inej právnej skutočnosti, než kúpa (predaj), podľa podmienok v nej ustanovených.

6.2       Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu emailom na adresu info@toskanskevina.sk ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na jeho žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci je oprávnený podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Subjektmi alternatívneho riešenie sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 tohto zákona, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán – Ministerstvo hospodárstva SR (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).

6.3       Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.

6.4       Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Predávajúcim a Kupujúcim – Spotrebiteľom. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,- EUR. Subjekt ARS môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,- EUR s DPH.

6.5       Vo veciach v tomto reklamačnom poriadku výslovne neupravených sa uplatnia príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a iné súvisiace všeobecne záväzné právne predpisy. 

6.6       Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 28.12.2020.

 

V Bratislave, dňa: 28.12.2020

 

 

 

Návrat hore
Scroll to Top